Menimme pukinpolulle aamulla klo 9 kun äiskä oli ilmoittautunut agilitykisoihin töihin.Äiskä lainas riikalta ransun häkkiä mulle että saisin olla vähän isommassa häkissä kun kerta pitää olla koko päivä vaan paikoillaan. Tai niin me luultiin.. Äiti oli kauan aikaa pois meidän lähettyviltä majurin kanssa jo pelättiin että meidät hylätttiin sinne kentän laitaan mutta ehei joskus puolenpäivän jälkeen sen paikan eteen missää minä ja majuri oltiin alkoi ilmestymään porukkaa.. Siihen tuli ensin meidän agility ohjaajia eli Jonna ja Hansku joiden perässä tuli riika ja äiskä =)  koitettiin heti majurin kanssa käyttää tilaisuutta hyväksi ja alettii haukkuu iha hirveesti jos joku vaikka ois meiät irti päästäny sinne ko maukalla alko olee jo tylsää ku se oli hihnas puussa kii ja mulla tylsää ko olin ollu monta tuntia häkissä. no kukaa ei meitä pois siittä päästäny vaa Jonna, Riika ja Äiskä (oli joitakin muitakin mutta en muista nimiä ) alko siirtelee jotaki jalkapallo maaleja siirtelee ees taas kyllä mulla ja maukalla riitti ihmettelemistä ku niillä maaleilla ei ollu missää hyvä olla. no sitte ku ihmisten mielestä maalit oli oikeissa paikoissa niin ne alko jotaki valkoista nauhaa vetelee niitte maalejen välille sit mulle alko valkenee että nehän muistuttaa jotakin nnäyttelykehiä. no sitte ku ne nauhat oli vedelty niin siihe mun ja majurin kohalle tuli taas rauhallista ku kaikki meni sinne vähä kauemmas. noin tunnin päästä mut otettii pois häkistä harjattiin turkki kuntoon ja laitettii näyttelynaru. Sitten tapahtui jotain  TODELLA outoa  riika otti minut ja äiti majurin (yleensä sre on toisin päin) ja sitte mentiin kehään menin kyllä tosi näisti vaikka Hansku oliki kehä sihteerinä!! annoin jopa tutkia itteni tai no riika näytti mun hampaat ku se ei uskonu että näyttäisin niitä muute. No  haa mie sain punasen nauha ku maukka oli kuulemma nii läski.. nonii sitte taas ootetti ja melkee heti ku häkkiin pääsin niin äiskä otti minut ja minun harjan ja taas mentiin kehään. Ensin seisottiin nätisti , kierrettiin ympyrää ja taas seisottiin nätisti ja sitte tuomari alko tutkimaan koiria kyllä äitillä kuule riitti tekemistä saaha mun karvat pysyy ees jonkulaisessa järjestyksessä ku mulla ei oikee jaksanu tuo näyttely tänää kiinnostaa vaa olin enemmänki sellasella Duracel tuulella että oisin mielummi menny niille agility esteille mitkä oli siellä toiella puolella kenttää mutta sinne en päässy =( no äiti sai mut rauhottuu siksi aikaa ku se tuomari tutki mua ja sitte mentiin eestaas. Se oli äitin mielestä enemmän jotain pomppu kohti herkku taskuja ku nättiä liikkumista johon se on minun kanssa tottunu no ku tuomaria kohti käveltii niinku takasipäi niin menin kuulemma jo paljo nättimmin. sitten taas seisottiin.. Äiti sai just mun turkin takas kuntoon sen pomppu seremonian jälkeen ja sitte mie huomasinki että haa riikan iskä on tullu kehälaialle kattoo meitä no sehä oli mulle selvä homma että Selkis eiku menoksi no äiti suostu vähäksi aikaa lähtee pois kehästä no kävin äkkii tervehtii kaikki tutut sitten äiti vei mut takasi kehää laitto seisomaan ja harjas turkin takasi kuntoon no loppu ajan kehässä olinki jo tosi nätisti ja meidän sijoituksemme oli JH 3. !! vähäkö äiti oli ilonen sen mun kani esityksen jälkeen. Tuomari sano että äitillä ja mulla yhteis työ pelittää ja koira ilmeisesti tykkää esiintyä ja olla keski pisteenä ku niin iloisena tänään kehässä.  :D No heti ku äiti oli palkinnot vieny reppuun niin se vei taas mut kehää eli siis kaikkiin punaisen nauhan saaneisiin.. jatkoin sitä kani esitystä sielläki liikkuessa mutta nyt seisoin jo kunnolla vaikka äiti sähläski sillä harjalla koko ajan mun turkkia kuntoon noniin ei enään tässä kehässä sijoituttu mutta äiti oli muhun tosi tyytyväinen kumminki ku lin niin iloisella tuulella että tuomarinki annoin tutkia kyllä mua kuule kehuttiin.. =)) Sillä aikaa ku me oltii äitin kans jh kehässä niin maukka oli sillä aikaa riikan kans käyny keräämäs iteleen lisää pisteitä mätsäri cupiin.. Majuri oli sijoittunut sinisissä aikuisissa 2. !! =O saan mie olla pikku veljestä ylpeä . = ) päivä oli onnistunu ja kehien jälkee äiti ja riika viel kanto toisii kehii palkintoja sitte kasttiin tavarat ja lähdettiin kotia kohti.